Historie

Opgericht in 1918 is de Delftsche Studenten Motorclub een van de oudste verenigingen voor Delftse studenten. In de eerste jaren van haar bestaan was Motor voornamelijk een plek voor enthousiastelingen om elkaar te ontmoeten en het levendig het gesprek aan te gaan. Met de opkomst van de eerste massa-geproduceerde auto slechts tien jaar eerder was de weg echter open voor de nieuwe Motorclub. Er werden Vossenjachten georganiseerd en zelfs interacademiale borrels stonden al vanaf 1922 op de agenda.

Klussen aan de eigen auto

In het midden van de vorige eeuw hielden de Leden van Motor zich bovenal bezig met het sleutelen aan de eigen wagens. De techneuten van de toen nog Technische Hogeschool hadden aan een gereedschapskist genoeg en menig interessante creatie werd met enige moeite nog rijdende gekregen. Wanneer alle auto’s het weer (ongeveer) deden werd er vanuit Motor contact opgenomen met het plaatselijke crossveldje, werden er riemen geïnstalleerd en nam het Motorbestuur een aantal helmen mee. Er kon weer worden gecrost.

Crossen op een veldje achter de Technische Hogeschool

Met de invoering van de Wegenverkeerswet van 1994 ging er echter een streep door het crossen. De gemiddelde Delftse studentenbak kwam simpelweg niet meer door de apk-keuring heen. Als gevolg begon ook Motor zijn activiteiten te verleggen, er kwam meer aandacht voor de ritten die zij ook af een aan organiseerde. Zo werd de Buitenlandrit ingevoerd, die jaarlijks langs het ouderlijk huis van de President voerde en ontstond een groot rally-fanatisme onder de Delftse student.

Inmiddels zijn de rally’s van Motor tot een hoger niveau getild. Na jaren van enthousiaste Motorbesturen is de kunst van het rally maken in Delft opgebloeid en staat Motor binnen én buiten Delft bekend om haar goed georganiseerde rally’s op hoog niveau. De Delftsche Studenten Motorclub is geliefder dan ooit!